Forum Margonem

Forum Margonem


#1 2010-01-30 15:03:05

midass

Administrator

Zarejestrowany: 2010-01-30
Posty: 19
Punktów :   

UM na szybkie expienie

Temat ten skierowany jest do bardziej doświadczonych adeptów palladyśnkiego rzemiosła, jeżeli jesteś początkującym palladynem i jeszcze nie do końca wiesz co ?

Postanowiłem założyć ten temat, gdyż widziałem że wielu z was roztrwania IMO punkty UM lokując je we wszystkich drogach co jest bezsensowne.
<----- I. Gdzie uczyć się umiejętności ? ----->



Każdy gracz zaczynając od 25lvlu dostaje jeden punkt umiejętności(UM) na lvl. Za punkty te można uczyć się umiejętności z czterech różnych dróg.

->Droga siły - Aberyt (kowal) przedmieścia karka-han
->Droga światłości - Wiliam ratusz karka-han, lewe skrzydło
->Droga sprytu - Szargat czarny łowca - w Torgen
->Droga magii - Jaren baraki w ithan
<----- II. Jakie umiejętności dla paladyna ----->



Poradnik ten jest skierowany do graczy lubiących szybko i skutecznie expić (zazwyczaj samotnie)a nie dla amatorów pvp, dlatego też umiejętności tu wskazane będą raczej skierowane w stronę walki szybkiej.

Paladyn powinien w pierwszej kolejności opanować drogę siły i światłości, dość sporym błędem jest inwestowania na początku w drogę magi, gdyż zżera ona dużo punktów UM a daje stosunkowo mało.

umiejętności pogrubione są używane automatycznie, pozostałe zaś trzeba używać samemu czyli tylko w czasie walki turowej

Podstawowymi umiejętnościami z drogi siły są:
-> silne uderzenie - zwiększa siłę ciosu krytycznego o 5% za punkt um
-> cios krytyczny - zwiększa szansę na cios krytyczny o 1% za punkt um
-> agresywny atak - daje bonus do obrażeń fizycznych ale odejmuje ac - bardzo dobre na potworki które atakują atakiem magicznym i na pvp przeciw magom albo na dobitkę
-> rozpraszający cios - bardzo fajna umiejętność do której się ostatnio przekonałem, warto w nią zainwestować choćby jeden punkcik, bo sie bardzo przydaje do bicia elit czy herosów których krytyka potrafią być bardzo bolesne.

***AURY działają na całą grupę, a samemu tworzy się grupę jednoosobową, więc walcząc samotnie też otrzymujemy bonusy z ich działania !!! ***

Podstawowymi umiejętnościami z drogi światłości są:
-> błogosławiona ochrona - dodaje +2 do bloku za punkt um
-> święty cios - obniża ACM przeciwnika - bardzo pożyteczna um na niższych lvlach, proponował bym w nią wpakować swoje pierwsze punkty um, potem stopniowo staje się coraz mniej użyteczna z racji tego, że bronie same niszczą coraz więcej acm.
-> aura ochrony - dodaje ac wszystkim członkom grupy - może na pierwszych lvlach kiedy dodaje 5 czy 10 AC nie wygląda zbyt zachęcająco ale na 8 poziomie dodaje 100ac, a na 12 250AC czyli już całkiem sporo
-> aura siły - to raczej na wyższe lvle kiedy już nie mamy co robić z punktami um - dodaje calej grupie do siły krytyka fizycznego
-> aura szybkości - dodaje SA całej grupie, warto w nią zainwestować, gdyż z nią za 9punktów um dostajemy bonus grupowy %50SA (bo um pozwalającą uczyć sie lepszych um z drogi światłości musimy mieć samo przez się), kiedy z drogi sprytu + 50%SA kosztuje nas 10 punktów UM

Pozostałe drogi
Z drogi sprytu warto w sumie zainwestować IMO tylko we wrodzoną szybkość ale to już na wyższych lvlach i ew. we wrodzony unik o ile ktoś inwestował wolne cechy w zręczność.
Z drogi magi jak już coś to inwestycja w um zwiększającą siłę krytyku magicznego, bądź w specjalizację magii jaką używa nasza broń ale to też na wyższe lvle.
<----- III. Parę przemyśleń na temat innych umiejętności ----->



leczenie - moim zdaniem inwestowanie punktów UM w tegto skilla jest bezsensowne gdyż najpierw musimy zainwestować sporo punktów w drogę magi żeby nabyć manę, a potem jeszcze w leczenie a punkty te można z powodzeniem zainwestować w jakieś inne UM które zwiększą naszą przeżywalność.

końskie zdrowie - wielu z was zapewne posiada tego skilla, też go posiadałem zanim sie zorientowałem (na 80 którymś), że można lepiej ulokować te punkty, tz. w aurę ochrony bo ta na 8 poziome daje +100ac co naprawdę redukuje przyjmowane obrażenia, a chyba lepiej mniej obrażeń dostawać niż więcej leczyć.

wytrzymałość - wielu z was pewnie posiada, ale obecnie jest to strata punktów UM, gdyż HP palladyn ma dość sam z siebie, zawłaszcza po zmianach, jakie miały miejsce już jakiś czas temu.

Paladyn jako tarcza drużyny - nie dotyczy to walki szybkiej ale pall może również zamiast nastawiać się na ofensywę , skonfigurować UM, tak aby być jeszcze bardziej defensywnym i wtedy doskonale sprawdzi sie podczas walk turowych w drużynie jako tarcza. W celu tym należy praktycznie zrezygnować z drogi siły a zamiast tego zainwestować punkty w takie skille jak: tarcza słońca, zasłanianie się tarczą, zniewaga przeciwnika + skille dające manę w ten sposób podniesie znacznie swoje ac i stanie się doskonałą tarczą dla reszty drużyny, ale pozbawi się swej ofensywności i będzie słaby w samotnym zdobywaniu doświadczenia.

<----- IV. Inne ----->


Należy pamiętać, że pall jest w tej grze pancerną puszka którą mało jaki potworek rusza na zbliżonym lvlu, należy więc mieć dużo AC (w przypadku pvp bardziej liczy sie szybkość niż ac gdyż obrażenia zadawane na pvp i pvc są nieporównywalne)

Prosta zasada rozkładania punktów UM

Jako, że wielu ludzi dalej mimo przeczytania poradnika nie wiedziała w jakiej kolejności dawaj w jakie skill, to dodam prostą zasadę.
W pierwszej kolejności dawać ile się da w takie UM jak aura ochrony i błogosławiona ochrona potem skille te obudowywać umiejętnościami dającymi nam zwiększenie szansy i siły krytyka, czyli: cios krytyczny mieczem i silne uderzenie. Następnie jak pozostaną wolne punkty UM to rozlokować je jakoś w miarę z głową czyli np. w Agresywny atak, święty cios czy co tam sobie zażyczycie.
*Jest to porada głównie dla graczy od ok.45lvl którzy restartują swoje UM i chcą mieć skille na efektywne expienie. Może aura ochrony na początku nie wygląda zbyt kolorowo, ale kolo 50lvl kiedy dodaje 50ac to już dość znacznie wpływa to na redukcje przyjmowanych obrażeń.

ps. nie należy rozkładać punktów um we wszystko po trochu, lepiej sie skoncentrować na paru um i w nie inwestować, a potem gdzieś od 60lvla będzie już jasne w co warto a w co na razie nie warto dokładać punkty um.

Wiem, że nie wyczerpuje tym z pewnością tematu rozkładu UM dla pala i niektórzy mają inne poglądy na um niż ja, ale przemyślenia zawarte wyżej są skierowane do ludzi lubiących szybko expić i przetestowane są one prze zemnie (a jak na razie expienie idzie mi całkiem dobrze i szybko).

Offline

 
Witam jak nie grasz w margonem to zagraj http://www.margonem.pl/?r=350273

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Betonové dvoukomorové jímky jsou 酒店 突尼斯